ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Post Top Ad

27 Σεπτεμβρίου 2022

Οι Αρχαίοι Έλληνες του Κασμίρ, Ινδία


Εκτός του ό,τι είναι γνωστή για τα κασμίρ υφάσματά τηςπασμίνας σάλια κλπ, τα οποία προτιμούσαν ακόμη και οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες, η όμορφη περιοχή του Κασμίρ στην Ινδία, κάποτε διοικούνταν από 11 έντεκα και περισσότερους Έλληνες βασιλείς, ενώ από αμέτρητους ταξιδιώτες που έχουν επισκεφθεί αυτή τη γη, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, έχει ονομαστεί ως ο επίγειος παράδεισος .

Πανύψηλα βουνά, βαθιές κοιλάδες, αλπικά λιβάδια, ρυάκια που αναβλύζουν, καθαρά ποτάμια, ψηλοί καταρράκτες, τεράστιοι παγετώνες, ξηροί καρποί σε αφθονία και πληθώρα λιμνών — αυτή είναι η φύση στην ουσιαστικά παρθένα μορφή της.

{Φωτογραφία άρθρου|Post's Photograph: Οι Αρχαίοι Έλληνες του Κασμίρ, Ινδία. Πηγή εικόνας: Arunansh B. GoswamiΝαός αρχαιοελληνικής έμπνευσης αφιερωμένος στον Θεό Ήλιο στο Matan του Κασμίρ}

Εκτός από το ότι είναι γνωστή για τα κασμίρ σάλια πασμίνας, τα οποία προτιμούσαν ακόμη και οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες, η όμορφη περιοχή του Κασμίρ στην Ινδία διοικούνταν κάποτε από περισσότερους από έντεκα Έλληνες βασιλιάδες και έχει ονομαστεί επίγειος παράδεισος από αμέτρητους ταξιδιώτες που το έχουν επισκεφθεί. γης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Πανύψηλα βουνά, βαθιές κοιλάδες, αλπικά λιβάδια, ρυάκια που αναβλύζουν, καθαρά ποτάμια, ψηλοί καταρράκτες, τεράστιοι παγετώνες, ξηροί καρποί σε αφθονία και πληθώρα λιμνών — αυτή είναι η φύση στην ουσιαστικά παρθένα μορφή της.


Κασμίρ. Προσφορά: Ishtiaq Ali Khan/ wikimedia commons CC BY-SA 4.0

Έλληνες Βασιλείς του Κασμίρ

Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν κάποτε οι κυρίαρχοι αυτού του επίγειου παραδείσου. Το Κασμίρ είχε αρκετούς Έλληνες βασιλιάδες, όπως ο Δημήτριος, ο Ευκριτίδος, ο Απολλόδοτος, ο Μένανδρος, ο Στράτων, ο Λαύσης, ο Ιππόστρατος και πολλοί άλλοι ακόμη.

Η ελληνική ιστορία του Κασμίρ τελείωσε με την πτώση του ινδοελληνικού βασιλείου αλλά συνεχίστηκε με ουσιαστικά εξελληνισμένους Ινδο-Σκύθιους, Ινδο-Πάρθους και τα βασίλεια Yuezhi που αντικατέστησαν τους Ινδο-Ελληνες. Οι Ινδοέλληνες προστάτευαν την ινδοελληνική τέχνη, την αρχιτεκτονική, την ενδυμασία και την Ελληνική γλώσσα και γραφή.


Ένας ναός 1.200 ετών, Ελληνικής έμπνευσης στο Κασμίρ, γνωστός ως Ναός του Μαρτάν (Martand). Πηγή εικόνας: Arunansh B. Goswami.

Συνολικά, υπήρχαν περίπου τριάντα δύο γνωστοί Έλληνες βασιλιάδες που κυβέρνησαν την ινδική υποήπειρο ο ένας μετά τον άλλο ή μερικές φορές ως σύγχρονοι.

Στο Κασμίρ, η κυριαρχία των ινδοελληνικών βασιλείων ξεκίνησε τον δεύτερο αιώνα π.Χ. και συνεχίστηκε μέχρι τις αρχές του πρώτου αιώνα μ.Χ. Αρκετοί Έλληνες βασιλιάδες του Κασμίρ έχουν αναγνωριστεί μέσω των επιγραφών και των αγαλμάτων Kharosthti στην κοιλάδα Lolab.

Αυτά έχουν βρεθεί από τον κ. Iqbal Ahmad, έναν εκπαιδευμένο νομισματικό από το Κασμίρ, και πολλά Ελληνικά νομίσματα έχουν διατηρηθεί στο Μουσείο Σριναγκάρ.

Ο Ευθύδημος, ο Ευκρατίδης, ο Μένανδρος, ο Δημήτριος, ο Απολλόδοτος και ο Ιππόστρατος ήταν μερικοί από τους Έλληνες Βασιλείς του Κασμίρ. Η συζήτηση του Μενάνδρου με τον Ναγκασέν, τον βουδιστή άγιο, που καταγράφεται στο Milndaphana —ένα βουδιστικό βιβλίο— πιστεύεται ότι έλαβε χώρα στην αγκαλιά των λόφων Zabarwan κοντά στο σημερινό Harwan, το οποίο απέχει περίπου δεκαεννέα χιλιόμετρα από το Srinagar, την πρωτεύουσα του Ινδικού Κασμίρ. 

Ελληνική επιρροή στο Κασμίρ


Παιδιά του Κασμίρ από το Baramulla. Πηγή εικόνας: Wikicommons.

Σημειώνεται ότι πριν από την επιστροφή του, ο Μέγας Αλέξανδρος είχε επιτρέψει στο λαό του, που αποτελούνταν κυρίως από Ελληνικές φρουρές, να εγκατασταθούν στη γη που κατέκτησε κατά τις στρατιωτικές του εκστρατείες.

Πολλές παραμεθόριες φυλές της περιοχής του Κασμίρ που αποτελούνται από Γκούπ και Ντάρντ πιστεύεται ότι είναι απόγονοι στρατιωτών του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Αυτοί οι άνθρωποι ζούσαν στις περιοχές Gilgit, Hunza, Gurez και Kargil του Κασμίρ. Μάλιστα, η ινδική κυβέρνηση στο Κασμίρ προωθεί τον τουρισμό στην κοιλάδα Gurez για την οικονομική ανάπτυξη των κατοίκων αυτής της περιοχής.


Ένας ναός 1.200 ετών, Ελληνικής έμπνευσης στο Κασμίρ που ονομάζεται Martand. Πηγή εικόνας: Arunansh B. Goswami.

Οι Έλληνες του Ιωνίου λέγεται ότι ήταν οι πρώτοι που έφτασαν στην Ινδία. Ο όρος Yava που προέρχεται από το Yavan, που σημαίνει Ιώνιος - λόγω των Ιώνων κατοίκων της περιοχής- έχει χρησιμοποιηθεί στην τοπική λαϊκή λογοτεχνία του Κασμίρ και εξακολουθεί να είναι πολύ δημοφιλής στην επικοινωνία στα ανώτερα όρια της κοιλάδας του Κασμίρ, σύμφωνα με τον κ. Ικμπάλ Αχμάντ.

Ο όρος Yava λογοτεχνικά σημαίνει όμορφος, όμορφος ή χαριτωμένος, και όταν αναφέρεται σε ανθρώπους, σημαίνει άτομα με ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα.

Ομοίως, όταν οι κάτοικοι του Κασμίρ πρέπει να αναφέρονται σε έναν άνδρα ή γυναίκα με ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα, λένε ότι είναι ο Yava. Για αυτούς, το Yava είναι ένα με ανοιχτόχρωμα μάτια και ανοιχτόχρωμα μάτια. Αυτό ήταν το χαρακτηριστικό γνώρισμα των αρχαίων Ελλήνων.

Τα άτομα των Gupis και των Brokpas, διάσημων φυλών των Hunza, έχουν μια τέτοια χροιά. Πιστεύεται ότι είναι απόγονοι Ελλήνων. Ομοίως, στη λαογραφία του Κασμίρ, υπάρχει επανειλημμένη αναφορά του Yavana, που σημαίνει Έλληνας Βασιλιάς στα σανσκριτικά. Έτσι, αυτό σημαίνει κυριολεκτικά «ένας όμορφος πρίγκιπας».

Kamdeva (ινδουιστική θεότητα της αγάπης) είναι ένα άλλο όνομα που αναφέρεται στη λαογραφία του Κασμίρ, το οποίο αναφέρεται επίσης σε έναν πρίγκιπα με ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα. Αυτό έχει επίσης υιοθετηθεί στις λοφώδεις και δασικές περιοχές του Κασμίρ. Οι όροι των Yavana Raja και Kamadeva μοιάζουν με αναφορά σε ορισμένους Έλληνες πρίγκιπες ή σατράπες που θα μπορούσαν να είχαν αναλάβει τις εκστρατείες τους σε αυτές τις μακρινές χώρες.

Υπάρχουν αρκετά χωριά και μέρη που πιστεύεται ότι έχουν τα ονόματα της Ελληνιστικής τάξης μέχρι σήμερα. Αυτά περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, τα Damudar, Nics στην περιοχή Pulwama, Munand στην περιοχή Shopian και Memender και Harman. Άλλοι εξακολουθούν να περιλαμβάνουν τον Mendar στην περιοχή Poonch και τον Lious στην περιοχή Kulgam. Αυτά τα μέρη ή τα χωριά αντιπροσωπεύουν τη διεφθαρμένη μορφή των ονομάτων των Ινδοέλληνων πρίγκιπες, όπως Δημήτριους, Νικίας, Μένανδρος και Λυάσης.

Αρχαιολογικές και Νομισματικές Ανακαλύψεις του Ελληνικού Κασμίρ


Αναμνηστικό νόμισμα Αγαθοκλή που απεικονίζει τον βασιλιά Δημήτριο. Πίστωση: Κέρματα CNG

Νομίσματα του Μενάνδρου και του Απολλόδοτου έχουν βρεθεί σε μεγάλο αριθμό στο Νότιο Κασμίρ. Πριν από την ανασκαφή του, ο Semithan (Bijbehara) έδωσε αρκετά ινδοελληνικά νομίσματα. Υπάρχουν ακόμα αναφορές που φτάνουν από το Semithan σχετικά με την ανακάλυψη τέτοιων νομισμάτων, αλλά, δυστυχώς, πολλά τέτοια νομίσματα πηγαίνουν στα χέρια παλαιοπωλών που δεν ενδιαφέρονται σχεδόν καθόλου για την ιστορική αξία. Άλλα αρχαιολογικά στοιχεία ρίχνουν επίσης λίγο φως στην παρουσία Ινδο-Έλληνων ηγεμόνων στην κοιλάδα.

Μια κατάθεση σαράντα κονσερβών που αποτελούνταν από πολλά επίπεδα ορόφου αποκαλύφθηκε στο Semithan. Η κεραμική διακρίνεται από ένα λεπτό ύφασμα με έντονο κόκκινο, πορτοκαλί ή ανοιχτόχρωμο slip. Μια πήλινη σφραγίδα απεικόνιζε μια ινδοελληνική θεότητα. Σημαντικό εύρημα ήταν η ανακάλυψη ενός αγγείου με την επιγραφή που αποτελείται από πέντε γράμματα χαραγμένα εξωτερικά κάτω από το χείλος του αγγείου. Διαβάζεται ως Dharmorai ή Dharmo (Rajai). Ο Μένανδρος ήταν πολύ οικείος στην περιοχή και υπάρχουν πολλά μέρη που φέρουν το όνομά του. Δύο τέτοια μέρη προσδιορίζονται επίσης στο νοτιοδυτικό Κασμίρ - ένα ως Mendhar στην περιοχή Poonch και ένα άλλο ως Meander στην περιοχή Pulwama.

Ο Ελληνισμός στο Μετα-Ινδοελληνικό Κασμίρ


Ένας ναός των Θηλαστικών 1.600 ετών, Ελληνικής έμπνευσης, στο Pahalgam Kashmir που χτίστηκε από τον πρώην βασιλιά του Κασμίρ Jayasimha. Πηγή εικόνας: Arunansh B. Goswami.

Η κατάκτηση του Κασμίρ στην Κουσάνα έγινε γύρω στο 50 μ.Χ. Προφανώς, η αριστοκρατία των Κουσάνων προσπάθησε να υιοθετήσει τη βασιλική ιδεολογία των Ελληνο-Βακτριανών Βασιλέων (οι Έλληνες Βασιλείς της Κεντρικής Ασίας) και τις θρησκευτικές της επιπτώσεις. Επομένως, δεν είναι τυχαίο που στη γλυπτική διακόσμηση του αρχοντικού των Κουσάνων στο Khalchayan, ο ένθρονος ηγεμόνας και η σύζυγός του εμφανίζονται ξανά με τη Nike, όπως λέει η αρχαιολόγος Galina Pugachenkova. 

Την εποχή που ο Vima Kadphises έγινε αυτοκράτορας των Κουσάνων, η θρησκευτική ζωή άρχισε να χαρακτηρίζεται από δύο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Το ένα ήταν η υιοθέτηση των μορφών της Ελληνικής θρησκευτικής τέχνης και το άλλο η Ελληνική εικονογραφική ερμηνεία των θεοτήτων των Κουσάνων όπως αναφέρεται στην ερευνητική εργασία «Religions in the Kushan Empire», των J. Harmatta, BN Puri, L. Lelekov, S. Humayun. και DC Sircar. 

Το Κασμίρ ήταν μια σημαντική επαρχία της εξελληνισμένης αυτοκρατορίας των Κουσάνων από τον πρώτο αιώνα μ.Χ. έως τον τέταρτο αιώνα μ.Χ. Ήταν στην περίοδο του Kanishka που το Τέταρτο Βουδιστικό Συμβούλιο πραγματοποιήθηκε κάπου σε αυτή τη χώρα. 

Ελληνική Τέχνη και Αρχιτεκτονική στο Κασμίρ


Βυζαντινής έμπνευσης μουσουλμανικός τάφος του πιο δημοφιλούς παλιού σουλτάνου του Κασμίρ στην Ινδία, της μητέρας του Zain-Ul-Abidin. Πηγή εικόνας: Arunansh B. Goswami.

Η πέτρινη εικόνα της Λάκσμι (η ινδουιστική θεά της τύχης) αναφέρεται από το Μπραρ κοντά στο Βατζιμπρό. Η παρούσα τοποθεσία είναι άγνωστη, αλλά φαίνεται από όλες τις απόψεις ως μια Ελληνίδα θεά της τύχης που στέκεται σε μια κομψή στάση με μάτια μισόκλειστα και το κεφάλι κρατημένο με χάρη.

Αυτό άξιζε τη λεπτή έκφραση του προσώπου που σκάλισε με ακρίβεια ο καλλιτέχνης και το φόρεμα με ελεύθερη ροή ολοκλήρωσε την εικόνα με τον συμβατικό τρόπο της Γκαντάρα, της εξελληνισμένης περιοχής της Κεντρικής Ασίας και του Αφγανιστάν. Ελληνικό έμβλημα έχει και ο Λάκσμι. Ένα σχεδόν αντίγραφο αυτού του υπέροχου έργου βρίσκεται στη Βικτώρια και στο Μουσείο Albert του Λονδίνου.

Όπως και στην  τέχνη της Γκαντάρα, αυτό το ελληνικό έμβλημα ήταν ορατό σε πολλές εικόνες του Παντσίκα, του Μποντισάτβα και του Βούδα — και οι τρεις σημαντικές προσωπικότητες της βουδιστικής πίστης. Στις ινδουιστικές θεότητες του Κασμίρ, αυτό παρέμεινε ένα στοιχείο κομψότητας τον 6ο αιώνα και μετά και ενσωματώθηκε σε πέτρινες και μπρούτζινες μορφές, καθώς και σε τερακότα, σύμφωνα με τον Aijaz A. Bandey.

Ο Bandey αναφέρει μάλιστα ότι, παρόλο που δεν έχουν διασωθεί πολλά τέτοια παραδείγματα, τα απομεινάρια του Ελληνισμού συνέχισαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στη γλυπτική τέχνη του έβδομου αιώνα στο Κασμίρ.

Αυτό είναι εμφανές στα παραδείγματα του Pandrathen και, πιο συγκεκριμένα, στη γυναικεία εικόνα (όλες βρίσκονται στο Μουσείο Srinagar) όπου η Ελληνική φούστα έγινε πιο μόδα. Από τον ναό Martand στο Mattan Kashmir μέχρι τον ναό Avanti Swami στο Awantipora Kashmir, το αρχιτεκτονικό στυλ έχει ουσιαστική Ελληνική επιρροή. 

Δόξα της Ελληνικής Νότιας Ασίας


Η πανέμορφη κοιλάδα Aru στο Κασμίρ, μια περιοχή που κάποτε διοικούνταν τόσο από Ινδο-Έλληνες όσο και αργότερα από εξελληνισμένους Κουσάνες. Πηγή εικόνας: Arunansh B. Goswami.

Έλληνες είναι παντού που λέγεται. Τότε, πώς να μην είναι στον παράδεισο του Κασμίρ! Η Ελληνική καταγωγή πολλών φυλών στην περιοχή αυτή είναι ένα σημαντικό θέμα για περαιτέρω έρευνα.

Οι Έλληνες στη Νότια Ασία υπήρξαν ανεκτικοί και φωτισμένοι ηγεμόνες, παρόλο που τα αρχαιολογικά ευρήματα και τα νομίσματα των Ελληνοβακτριών βασιλιάδων μαρτυρούν τη λατρεία των σημαντικότερων Ελληνικών θεοτήτωνΑυτές οι θεότητες περιλάμβαναν τον Δία, τον Ποσειδώνα, τον Απόλλωνα, τον Ήλιο, τον Ηρακλή, τον Διόνυσο, τους Διόσκουρους, την Αθηνά, την Άρτεμη, την Εκάτη και τη Νίκη.

Παρ' όλα αυτά, οι Έλληνες της Νότιας Ασίας υποστήριζαν εξίσου τη λατρεία τους των Ζωροαστρικών, Ινδουιστικών και Βουδιστικών θεοτήτων, και η εξάπλωση του Βουδισμού Μαχαγιάνα στην Ινδική υποήπειρο και στον κόσμο επηρεάστηκε εντυπωσιακά από την Ελληνική συνεισφορά. Πράγματι, οι Έλληνες του Κασμίρ άφησαν το στίγμα τους και εξελληνίσανε αυτόν τον επίγειο παράδεισο.


Πηγή:




• Μετάφραση: Χρήστος Κυριακόπουλος



ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗ ΜΑΚΕΤΑ: ℗ 2021 - ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Δ.

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ...

Η «Ε.ΣΥ. Ελλήνων Συνέλευσις» αναγγέλλει σε όλους τους πολίτες ότι διαθέτει στην διαχείρισή της ακίνητα για την δημιουργία αυτόνομων τοπικών οργανισμών «Ε.ΣΥ. Ελλήνων Συνέλευσις» και προσκαλεί τους πολίτες για την επάνδρωσή τους.

















 

YouTube – Channel: EN NEA – WEB TV


ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:






Ε.ΣΥ. ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ 2 (ΑΤΤΙΚΗΣ)


Ο ΔΙΚΟΣ ΣΟΥ ΤΟΠΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ
Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ – ΤΕΤΑΡΤΗ – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ:
18:00 ΜΕ 21:00
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΕΝΗΜΈΡΩΣΗΣ:
210 2200 364 | 697 263 5770 (ΠΡΟΕΔΡΟΣ)
694 559 7235 (ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ)

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:



ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ⬇️

ΕΝ ΝΕΑ - ΟΜΑΔΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ: QR CODES ΗΛΕΚΤΡΩΝΙΚΑ ΜΕΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ




Post Top Ad

ΣΕΛΙΔΕΣ